Blogg

RSS

Liveshopping är det nya sättet att shoppa

25 Sep 2022

Många vill se en produkt demonstreras innan de väljer att köpa den. Liveshopping ger kunden just denna möjlighet och skapar verkligt pålitlig shopping.

Att handla på internet är inget nytt. I många år har människor beställt hem önskade produkter ur webshoppar. Många väljer att testa produkten hemma istället för att prova i fysisk butik. Hemmet kan upplevas som en tryggare miljö att prova i, men denna variant resulterar också ofta i många onödiga returer. För att ta vara på miljön är det viktigt att undvika onödiga transporter. Att returnera produkter med post är egentligen en väldigt ogenomtänkt process.

För att slippa jobbiga och miljökrävande returer kan liveshopping vara ett alternativ. Under liveshoppingen får kunden en demonstration av produkten och kan därför känna större säkerhet inför att den håller vad den lovar.

Nya produkter kan presenteras via liveshopping

Under liveshopping kan helt nya produkter presenteras. Det kan handla om en ny teknik som kunden inte känner till sedan innan, eller till och med en helt ny uppfinning. Under demonstrationen har kunden möjlighet att ställa frågor i en chat, allt för att tillskansa sig nyttig information om produkten.

För den som vill köpa en produkt under liveshopping är det enkelt att trycka på produkten och beställa den. Detta går till på samma sätt som i en traditionell webbshop och är en procedur de flesta kunder känner igen och är bekväma med. Produkten levereras med post och förhoppningsvis faller den kunden i smaken så att inga returer behövs. Läs mer om vad liveshopping är här: www.live-shopping.nu

Solenergi för företag kan ge minskade kostnader

13 Sep 2022

Den som driver ett företag med stort energibehov, bör kolla vad solenergi för företag kan ge. Du kan minska energikostnaden och förbättra företagets image.

Du äger sedan några år ett hotell. Verksamheten går bra och du profilerar företaget som ett grönt hotell. Till frukost serveras närodlad frukt och grönsaker. Hotellets badrumsgolv har värmeslingor för att gästerna skall få varmt om fötterna. Problemet är att den el du köper inte kan betraktas som särskilt grön. Dina elräkningar blir dessutom dyrare och dyrare.

Du funderar på att installera solceller på hotellets tak. Ditt hotell ligger vid en kustremsa med många soltimmar under året och dina tak ligger väl exponerade med tanke på solinstrålning. Du bestämmer dig för att kontakta en leverantör av solceller. Förutsättningarna skall kartläggas och en investeringskalkyl skall göras.

Kalkyl och finansiering av solenergi till företag

Du konstaterar att ditt hotellföretag ligger bra lägesmässigt för att installera solceller. Kalkylen ger en återbetalningstid på strax över fem år. Men du funderar på om ditt företag verkligen skall göra investeringen själv. Det finns andra verksamheter som är mer naturliga för ett hotell att satsa på. Du har heller ingen personal som kan sköta en solcellsanläggning.

Tillsammans med leverantören av solceller kommer ni fram till en lösning. Du träffar avtal med en elproducent om solenergi för företag. Du upplåter taket. De tar hand om allt från bygglovsansökan, installation och framtida drift. Hotellet får ett avtal för sin egen elförbrukning från anläggningen med ett visst antal ören per kWh. Hotellet behöver inte investera men energikostnaden minskar och hotellet blir grönt och miljösmart.

Säkerhetsdörrar för din bostadsrättsförening i Stockholm

10 Sep 2022

Som en bostadsrättsförening är det alltid bra med enkla och effektiva åtgärder för ökad säkerhet och trygghet. Skaffa därför säkerhetsdörrar i Stockholm.

Det är mycket som ska fungera för en bostadsrättsförening. Det handlar om att alla hjälps åt för att göra alla nöjda. Sedan blir det inte alltid rätt i alla fall, men det är viktigt att försöka. Det är genom det ständiga arbetet av en BRF som bostäderna blir bra och trivsamma.

Det finns också hjälpmedel för att åstadkomma detta. Ett exempel på det är säkerhetsdörrar. De är enkla att installera och det behövs inga ingrepp i själva byggnaden. Istället kan du enkelt få mer attraktiva och trygga bostäder. Du behöver inte heller göra det själv. Det finns firmor som specialiserar sig på att du ska få säkerhetsdörrar som passar till din BRF.

Säkerhetsdörrar gör tillvaron bättre

Genom att installera säkerhetsdörrar för BRF skapas tryggare boenden för alla. De är gjorda för att försvåra ett inbrott. Det betyder att om du installerar säkerhetsdörrar kan du få en billigare premie hos försäkringsbolaget. Säkerhetsdörrar bidrar därför inte bara till att skapa en tryggare bostad, utan lönar sig också i långa loppet.

Fast det är inte bara mot inbrott som säkerhetsdörrar är fördelaktiga. Det gäller också vid en brand. Skulle olyckan vara framme gör säkerhetsdörrar att elden inte sprider sig. Dessutom hjälper det till att hålla ljuden från trappan borta från lägenheterna. Det gäller även när det kommer till olika lukter som du inte vill få in i bostaden.

Löneoutsourcing i Stockholm ger dig tid över till annat

10 Sep 2022

Dina anställda behöver lön, men det kräver mycket administrativt arbete som du inte har tid med. Med hjälp av löneoutsourcing i Stockholm får du tid över.

Att driva företag kan innebära många administrativa uppgifter som tar mycket tid i anspråk. Deklarationer och faktureringar tar man förhoppningsvis hand om redan från början, medan andra saker kommer efter hand.

Om du nyligen har anställt din personal, eller anställt fler, kanske du har märkt att lönesättning, skatter och utbetalningar kräver lite mer kunskap och administrativt arbete än du hade tänkt. Då kan det var skönt att anlita någon som sysslar med outsourcing av lön i Stockholm.

Löneoutsourcing på olika sätt

Med hjälp av outsourcing får du mer tid över till annat och kan fortsätta fokusera på det som är viktigast i företaget. När du letar efter företag som är experter på outsourcing av lön i Stockholm är det bra att redan innan ha tänkt på vad du är ute efter. Vill du ha personer som du träffar fysiskt och stämmer av med, eller önskar du ett helt webbaserat system? Det är även bra att fundera på om du vill outsourca hela lönehanteringen eller bara delar av den.

Lönehantering är mer än att bara ge sina anställda lön. Man behöver även ha koll på skatter, semesterdagar, föräldraledighet och sociala avgifter. Det kan vara mycket att sätta sig in i och hålla reda på. När det rör sådana viktiga saker vill man ju inte heller att det blir fel. Då kan det vara skönt att luta sig mot experter som ägnar sig åt outsourcing av lön i Stockholm på heltid. De har både utbildning och bred erfarenhet.

Sluta gräla – ring städfirma i Stockholm

21 Aug 2022

Sluta gräla och anlita en städfirma i Stockholm. Små bråk om städning, som pågår varje dag, kan vara otroligt dränerande för en relation. Lös problemet.

Du som ställer höga krav på hur ditt hushåll sköts, bör ta kontakt med en professionell städfirma. Du och din partner kommer sannolikt inte kunna hålla lika hög standard på egen hand, som en yrkesstädare kan göra. Och det kommer dessutom spara er relation en hel del diskussioner.

Särskilt om den du lever med inte har samma känslor inför vad som är snyggt, prydligt och rent som du har. Vad som faktiskt är en fullgod städning är nämligen mycket subjektivt. En människa kan mycket väl tycka att något är helt okej rent, som en annan tycker är bedrövligt smutsigt. Genom att anlita en städfirma slipper ni i alla fall bråka om det.

Städfirma tar hand om ett livslångt projekt

Och att slippa bråka kan vara värt en hel del. Allra minst vad det kostar att anlita en städfirma i Stockholm. För glöm inte att de bråk som tär mest på en relation inte är de där stora, stormigt passionerade grälen. Utan de där bittra smågrälen som verkar pågå lite grann hela tiden. Som till exempel om vardagssaker som städningen.

Den typen av gräl är riktiga energitjuvar, som kan sänka inte bara er relation utan även båda parter som människor. Att leva i en relation som inte fungerar är otroligt dränerande, och kan få dig att må riktigt illa om situationen inte löser sig. Och städning är ett livslångt projekt. Det är en lång tid att bråka.

Hur hittar man rätt kontorsgolv?

10 Aug 2022

Funderar ni på att lägga in ett nytt kontorsgolv? Satsa i så fall på ett golv som är skönt att stå på och som även motverkar dammallergi. Här kommer några tips.

Golvet på ett kontor måste tåla en hel del slitage men ska också bidra till en behagligare arbetsmiljö. Idag har vi bland annat insett att det är viktigt med varierad arbetsställning och att man även kan stå och arbeta vid skrivbordet. Men för att skona rygg och knän är det viktigt att man också har ett kontorsgolv som är skönt att gå och stå på.

Ett kontorsgolv får gärna vara mjukt och lite sviktande och både trä och laminat har dessa egenskaper. Men materialen är också lättstädade vilket underlättar och är bra för allergiker. Fast även textila golv kan motverka dammallergi eftersom materialet förhindrar att damm far runt i luften. Textila golv kan också hjälpa till att dämpa ljudvolymen och passar därför extra bra i ett öppet kontorslandskap.

Kontorsgolv av bra kvalitet

Ska man köpa och lägga in ett nytt kontorsgolv ska man vända sig till en golvläggare eller golvföretag som är specialiserade på golv till kontor. Då får man hjälp att hitta det kontorsgolv som passar företaget och verksamheten bäst. Då kontorsgolv finns i många kulörer finns det också möjlighet att hitta ett golv som passar företagets profil.

Då utbudet och priserna på kontorsgolv kan variera mellan olika företag kan det vara bra att ta in offerter från några olika. Men då ett kontorsgolv måste klara en hel del slitage är det viktigt att man också tittat på kvalitet så att kontoret får ett golv med lång livslängd.

Viktigt med bra kontorsbelysning i Stockholm

10 Aug 2022

En bra arbetsmiljö på kontoret i Stockholm är A och O för att personalen ska må bra. Förutom bra ergonomiska möbler är det viktigt med bra kontorsbelysning.

Kontoret hade utsikt mot en annan byggnad och det kom sällan in sol genom fönstren. Det var visserligen bra för dem som satt vid datorerna plus att det inte blev så varmt inomhus. Men det innebar att den sidan alltid låg i skugga, något som gav dåligt ljus inne i lokalerna.

Den skumma lokalen som endast lystes upp av enstaka lampor var något som alla blivit vana vid. Efter ett tag var det flera i personalen som började klaga på ont i huvudet. Chefen oroade sig för att de kanske hade problem med mögel, men bestämde sig ändå för att be ett företag komma och se över belysningen.

Kontorsbelysning för stor skillnad

Dagen då företagets belysning skulle ses över var grå och trist vilket var perfekt för ändamålet. När representanten från elfirman kom blev denne visad runt och ville sedan ha tid på egen hand för att ta in och fundera på vad som skulle passa på just den här arbetsplatsen. Att det var dålig belysning hade han redan konstaterat.

När representanten, som var proffs på kontorsbelysning i Stockholm, hade sett sig om lämnade han kontoret med löfte om att skicka ett förslag och en offert. Dagen efter kom förslaget. Det handlade om att sätta upp punktbelysning vid varje skrivbord för optimalt ljus. Belysning i taket kunde vara större lampor som kunde ändras från behaglig allmänbelysning till städbelysning.

Ta hjälp att ansökan om arbetstillstånd

9 Aug 2022

Att få ett godkänt arbetstillstånd i Sverige är att ta sig igenom en djungel och vänta över ett år på resultatet - om du inte anlitar en certifierad advokat.

Det är inte det enklaste att få arbetstillstånd i Sverige om man inte är svensk medborgare eller EU-medborgare. Först och främst måste man ha fått ett arbetserbjudande och det måste vara till en tjänst som annonserats ut ordentligt. Annonseringen behöver till och med granskas. Men byråkratin tar inte slut där.

En hel mängd olika dokument måste bifogas till ansökan och dessa är olika beroende på vad det handlar om för arbete. För vissa typer av arbeten finns det särskilda regler. För att ta med familjen behövs det ytterligare dokument. Alla dessa dokument måste dessutom vara skrivna på svenska eller engelska. Sen ska man betala in en avgift som även den kan vara olika.

Arbetstillstånd på 10 dagar

Det är alltså minst sagt en djungel att ta sig igenom, vilket verkligen inte underlättas om man inte kan svenska språket. Till råga på allt kan det ta över ett år att få ett godkännande. Det säger sig själv att det inte är många arbetserbjudanden som står sig så lång tid.

Det finns bara ett sätt att ta sig igenom processen att söka arbetstillstånd på ett smidigt och snabbt sätt. Det är att anlita en advokatbyrå som är certifierad av Migrationsverket. De kan inte bara ge dig assistans på ett flertal olika språk utan kan till och med få igenom en ansökan på endast 10 dagar. Ta hjälp med allt vad gäller arbetstillstånd här: arbetstillstånd.net

Ekonomisk plan som följer reglerna för BRF

5 Aug 2022

Det finns lagar och regler som en BRF måste ta hänsyn till. En av dem är att alltid lämna in en ekonomisk plan för sitt BRF. Det kan man få hjälp med.

Många som är med i styrelsen i en BRF har inte koll på de ekonomiska frågorna. För många är det rent av det värsta med att vara med, att behöva ha en inblick i ekonomin och veta vad man ska göra. Det är också lätt att man räknar och tänker fel.

För att inte tala om hur lång tid allting kan ta. De flesta har också ett liv utanför föreningen. Det tar tid att sköta en BRF, det hade nästan kunnat vara som ett heltidsjobb. Men många har andra jobb utöver det, plus att de har en familj. Så för att ha tid över till annat och få allting rätt, så finns det hjälp.

Ta kontroll över er ekonomiska plan för BRF

Ni som sitter i styrelsen för er BRF har chansen att verkligen ta kontrollen över ekonomin och frågorna kring den. Det krävs nämligen att man gör en ekonomisk plan för sin BRF. Ni kan få hjälp att skapa en ekonomisk plan för er BRF av jurister som är experter inom området.

Allting görs ordentligt och alla punkter som måste vara med kommer att vara det. Detta för att planen ska bli komplett. Det besparar er både tid och en massa gråa hår som man annars kan få på köpet.

Skönt med företagslarm i Stockholm

27 Jul 2022

Att lämna företaget och veta att man blir informerad om något händer är skönt. Med företagslarm i Stockholm behöver man inte oroa sig för inbrott och brand.

Berits butik var inte stor men hon var ändå orolig över att det skulle bli inbrott och alla dyra kläder skulle försvinna. Hon hade inte haft företaget länge och hade inte hunnit ordna med säkerheten. Men nu var det dags om hon skulle kunna sluta oroa sig för säkerheten varje timme hon inte var på plats.

Hon kontaktade ett företag i Stockholm som arbetade med företagslarm för att höra vad de hade att erbjuda. De bokade in ett möte då de kunde informera henne om de möjligheter som fanns. Hur de fungerar och vilka kostnader det handlade om. Mötet var givande och hon gick därifrån med en hel del att fundera på.

Företagslarm innebär flera olika saker

När hon sovit på saken visste hon precis vad hon ville ha och kontaktade säkerhetsföretaget i Stockholm. Hon beställde både brand- och inbrottslarm och kände att det täckte det hon behövde. Företaget skulle komma och installera larmen följande vecka och då visa henne hur hon larmade på och av och förklara lite mer vad det innebar.

Nu var larmen installerade. Om något hände som utlöste ett eller båda larmen skulle informationen komma till henne med detsamma. Larmet skulle gå till en larmcentral som vidarebefordrade det till nödvändiga instanser. Nu kunde hon sova gott om nätterna i visshet om att det fanns de som höll koll på hennes lilla butik. Skaffa ditt företagslarm via detta företag: www.företagslarm-stockholm.se 

Rusta och matcha i Stockholm ordnar jobbet

26 Jul 2022

Den som står långt från arbetsmarknaden kan behöva extra hjälp och stöd för att få det rätta jobbet. Rusta och matcha i Stockholm besitter de rätta verktygen.

Den som har sökt massor av jobb utan att ens komma till en intervju kan lätt känna sig uppgiven. Även den som är mycket skicklig i sitt jobb kan hamna mellan stolarna för att ansökan inte är utformad på ett slagfärdigt sätt. Alla kan inte sälja in sig framgångsrikt utan behöver stöd för att komma till sin rätt.

Arbetsförmedlingen har därför en satsning som heter rusta och matcha i Stockholm och den är tänkt som en hjälp in på arbetsmarknaden. Det är som en traditionell arbetsförmedlare men med lite extra resurser. Man får hjälp med att skriva bra ansökningar och man tar del av konsultens stora kontaktnät.

Rusta och matcha ger personlig hjälp

Ibland kan det behövas någon som ser ens fördelar och som kan lägga ett gott ord för en. Konsulten på rusta och matcha i Stockholm får dagligen information om lediga jobb i staden och kan då matcha rätt platssökande med en anställning som kan passa. Det blir alltså ett lite mer personligt engagemang, som ska leda till ett jobb.

Ofta är arbetsgivare stressade och hinner inte kolla igenom alla ansökningar så noga. Det är lätt att missa någon som skulle passa perfekt för jobbet. Är det ett eller två lediga jobb kanske det kommer in hundratals ansökningar, och då kan rusta och matcha tipsa företaget om rätt sökande direkt.

System för brandlarm i Stockholm får brandkåren på plats snabbt

26 Jul 2022

Brandlarm för företag i Stockholm bör vara en del av ett larmsystem där snabb och automatisk direktkontakt med larmcentral och operatör är en självklarhet.

När larmet går måste det gå snabbt. I alla fall om det är ett brandlarm. När en eld börjat ta fart finns inte många minuter att slösa. Det gäller att brandkår och ambulans är på plats så fort som möjligt. Men den första länken i kedjan är att det faktiskt finns ett brandlarm på plats.

Säkert har du satt upp brandvarnare i ditt hem enligt konstens alla regler. Men hur ser det ut på företaget? Och har du tänkt på att det inte kommer vara någon på plats under natten, som kan ringa brandkåren om brandvarnaren börjar pipa? För företagslokaler är det riktiga larmsystem som gäller.

Brandlarm för företag i Stockholm

Du som letar brandlarm i Stockholm till ditt företags lokaler bör välja en aktör som säljer kompletta system för larm och brandlarm. Där ska direktkontakt med larmcentral ingå som en självklar del av systemet. Ditt brandlarm ska inte bara larma i lokalen det brinner i, utan även skicka information direkt till larmoperatören.

Detta är det enda sätt du kan vara säker på att brandkåren kommer snabbt på plats om det börjar brinna på ditt företag. I alla fall nattetid, när ni inte är där och jobbar. Och att få igång släckningsarbetet är mycket viktigt när det gäller bränder. Brinner det för länge löper du risk att ha en brand som inte går att släcka alls.

Kontorsstädning gör Uppsalalivet enklare

21 Jul 2022

Lägga ner tid på sådant som inte genererar pengar är företagarens mardröm. Så istället för att städa kontoret, hyr en firma som gör kontorsstädning i Uppsala.

Sedan starten för Annes bokföringsbyrå hade de anställda och hon själv turats om att städa. I början var det en nödvändighet för att kunna behålla de anställda. Nu hade de gjort det så länge att det var bara när det kom någon ny som de tänkte på saken. Men oftast var tanken att nu behövde de inte städa lika ofta.

Efter senaste årsredovisningen insåg Anne att de hade klarat sin budget med råge och hon funderade på vad hon kunde göra för sina anställda. Hon ville visa sin uppskattning för det jobb de gjorde. Efter att ha funderat visste hon den perfekta överraskningen – hon skulle ta hjälp av en städfirma.

Kontorsstädning, riktigt bra personalvård

Personalen hade städat kontoret i Uppsala efter stängning vilket innebar att den som hade det på sitt schema fick gå hem senare. Men nu skulle det bli ändring. En tidig morgon innan personalen kom på plats hade en städfirma varit inne och gjort ett prov på kontorsstädning. Anne var mycket nöjd och bokade in dem att komma flera gånger i veckan.

Till eftermiddagskaffet hade Anne varit och inhandlat några tårtor som hon förklarade var för allas fantastiska engagemang i jobbet. När alla tagit en bit reste hon sig upp och alla tystnade. Hon berättade om städfirman hon hyrt in och glädjen som visade sig kunde man nästan ta på. Nu skulle ingen av dem behöva städa kontoret igen.

← Äldre inlägg

Välkommen

Här kan du läsa om ledarskap, vad som krävs för att bli en bra ledare och hur du kan förbättra resultatet genom teambuilding.