Dooh - Digital Out Of Home

Dooh har blivit det nya mest effektiva sättet att nå ut med annonsbudskap och information eftersom man stöter på det ute i samhället. Det går helt enkelt inte att klicka eller välja bort det.

De digitala budskapen dyker upp överallt. Digitala budskap är attraktiva genom att de förändras hela tiden. Eftersom det handlar om Digital Out Of Home annonsering eller information kallas de Dooh.

Dooh har många fördelar. De är lätta att ändra och kan vara ständigt aktuella när det gäller information eller produkter som bara har någon eller några dagars aktualitet. Det kan vara reklam för en tävling eller ett event som ska synas ofta men inte under längre tid.

Dooh-annonser har fördelen att de kan röra sig och ha ljud

Fördelen är också att de är så attraktiva för ögat. Uppmärksamhet dras lätt till saker som rör sig och är de dessutom i ljusa, vackra färger vill man titta på det. Dooh kan därför innehålla musik, tal, videoklipp eller andra rörliga bilder. Bilder och annonser stannar inte länge utan finns där i en spot på ungefär fem eller tio sekunder. Sedan börjar något nytt.

Företag som arbetar med Dooh har den erfarenhet av digital annonsering som behövs för att skapa ett bra annonskoncept. Man behöver ha tillgång till de bästa platserna att sätta upp de digitala skärmarna och man behöver veta vilka tider som är bäst för olika produkter. Tar man kontakt med en erfaren reklambyrå som arbetar med Dooh så får man idéer och möjlighet att skapa modern effektiv digital marknadsföring.

4 mar 2022

Välkommen

Här kan du läsa om ledarskap, vad som krävs för att bli en bra ledare och hur du kan förbättra resultatet genom teambuilding.