Hjälp att få i ärendehanteringsystem
Ett avancerat ärendehanteringssystem kan man behöva om man på företaget har en kundsupport av något slag. Har man många kunder som ringer om olika saker, så kan man behöva ett system som gör det möjligt för en själv som ska betjäna dem att prioritera de viktigaste ärendena, kunna avsluta dem som man inte behöver återkomma till och kunna avlägsna de som inte är relevanta alls.
Det finns alltid en och annan tokig kund som ringer och uppehåller ett samtal i telefon och som inte har något riktigt ärende. Många tidningsredaktioner har också en och annan rättshaverist som vill att deras sak ska bli omskrivet. Det är ofta människor och journalisterna lär sig deras namn och nummer – så att de inte låter sig luras av just det; en rättshaverist som egentligen bara är där för att förstöra arbetet för journalisterna.
Upprätta ett system för ärendehantering
Nu är det varken tokiga människor eller rättshaverister som man som kundservice eller kundtjänst behöver styra bort, utan riktiga kunder som behöver få sina ärenden hanterade på rätta sättet som ska få sina ärenden hanterade på rätt sätt. Till det kan man behöva en hjälp så att man rätt kan prioritera de ärenden som är viktigast, och sedan tar dem i tur och ordning efter vissa kriterier som gäller för viktiga och värdefulla kunder och sedan tar de minsta och kanske inte så viktiga kunderna sist i mån av tid. Vissa system är alltså datorberoende, medan andra är anpassade för mobil, allt för att underlätta för den som ska använda systemet.
Automatiserade system sållar bort oviktigheter
Ibland kan man behöva hjälp av en robot. I söksystemet som Google har, är skapat av robotar. Aktehandeln styrs av robotar, alltmer av den information som man får, är styrt av robotar. På liknande sätt kan även ett ärendehanteringssystem styras och hjälpa oss med hjälp av robotar. Ibland kan man ha en så pass stor arbetsbörda att man inte hinner styra upp prioriteringar och vilka ärenden som är viktigare än andra. Då kan man få en objektiv bedömning av en robot som styr upp och prioriterar ärenden efter givna kriterier.
Bli påmind om sådant som är lätt att glömma
Har man lätt att glömma viktiga saker som ska göras, så kan man behöva bli påmind om sådant som är viktigt att inte glömma. Då kan samma slags ärendehanteringssystem se till att påminna en om det som inte ska glömmas bort.
Andra inlägg
- Nyttan av att anlita en varumärkesstrateg
- Kontorsanpassning i Stockholm – en arbetsplats i framtiden
- Underlätta din vardag med effektiv bokföring i Stockholm
- Möjligheter till bidrag för att ladda bilen
- Viktigt att ha en brandskyddsansvarig på arbetsplatsen
- Redovisningskonsulter är oumbärliga för småföretag i Stockholm
- Kontorsstädning i Solna gynnar kreativitet
- När tekniken blir för krånglig finns det datorhjälp i Stockholm
- Tredjepartslogistik – den osynliga kraften bakom lager och logistik
- Förverkliga drömmen om att bygga en solcellspark